חתימה

עמי אנידג'ר

הקשר בין צחוק לבריאות

חשבתם כבר על משלוח מנות לפורים? תחשבו שוב, למה שלא תשלבו את הספר "בקרוב תהיה שמח", מקורי, חכם, ובול לתקופה הזאת!

להזמנה כנסו למעלה על "הספר"

הקשר בין צחוק לבריאות.

כמו שפעם אמרו "הצחוק הוא התרופה הטובה ביותר". ואכן, הצחוק הוא כלי עוצמתי וזורם שיכול לסייע לנו להתמודד עם מגוון רחב של בעיות נפשיות וגופניות. אין ספק שצחוק משמש כדלק לנפש, שמעורר אותנו ומעניק לנו אנרגיות חיוביות להתמודד עם החיים.

אז בעצם המשמעות ש"צחוק הוא התרופה הטובה ביותר"? במובן הפיזי, צחוק זורם את הדם ומפעיל את המערכת החיסונית ומפחית את הסיכוי לחלות במחלות פיזיות. בנוסף לכך, הצחוק מפעיל את המוח ומעורר את הפעילות המוחית, כך שהוא יכול לסייע להפחית את הסטרס והחרדה ולשפר את התפקוד הקוגניטיבי.

  • אולי רובינו לא יודעים, צחוק משפיע גם על מחזור הדם כשאנו צוחקים זה מפעיל את מערכת הדם ומאפשר לדם לזרום חלק יותר בגוף. צחוק יכול לגרום להגברה זמנית בזרימת הדם בגוף ולהאיץ אותה, כיוון שצחוק פועל על מערכת העצבים הסימפתטית. המערכת הסימפתית משחררת כמות גדולה יותר של אדרנלין לדם, המסייע לגרום לתגובת תגובה טובה יותר לגוף במצב סיכון או חרדה. כשיש יותר כדוריות דם בזרמת הדם, יש יותר חמצן וחומצת פולית בדם, שהן חשובות למצב הבריאותי והפעילות הפיזיולוגית של הגוף.
  • צחוק יכול להשפיע על לחץ הדם ולגרום לו לעלות זמנית. כשאדם מצחק, הלב שלו מתאים את קצב דפיקותיו לקצב של הנשימה שלו, וזה יכול לגרום ללחץ הדם לעלות לזמן קצר. אבל כשהצחוק מפסיק, הלב מתחיל לחזור לקצב הרגיל ולחץ הדם מתחיל לירד לרמות הרגילות שלו.
  • צחוק מציב את הגוף במצב של חשיפה למצבים חיוביים ומפעיל תגובות פיזיולוגיות שונות בגוף, כולל ספירת דם. בזמן צחוק, נשמתנו מתקלקלת ומאפשרת לנו לקבל יותר חמצן ואזורים רבים בגוף נפתחים, כך שהדם מועבר לאזורים האלו בצורה יעילה יותר.
  • בנוסף, צחוק משפר את הזרמת הדם ומעודד את פעילות הלב, כך שהזרמת הדם והחמצן בגוף משתפרת. הצחוק עשוי גם לסייע לנו להפחית את הסיכון לחלות במחלות לב ובמחלות כלי הדם, ולהגביר את העמידות שלנו לפני עמידות פיזית ומנטלית.
  • צחוק משפיע על הזרמת הדם וספירת הדם בגוף, ועשוי לסייע למניעת מחלות לב וכלי הדם ולהגברת העמידות הפיזית והמנטלית.

כמו כן, צחוק מעורר את הנשימה ומשפר את התפקוד הנשימתי, מה שגם עוזר למחזור הדם. בכלל, צחוק מפעיל את המערכת הצמיגה בגוף, וכך מפעיל את המערכת החיסונית ומעודד הפצת חומרים כימיים חיוביים בגוף שלנו. כל אלה יכולים לסייע למחזור הדם ולהפחית את הסיכוי לחלות במחלות פיזיות. יחד עם זאת, כשאנחנו צוחקים, אנחנו מתחברים לאנשים אחרים ומפעילים חומרים כימיים שמפעילים את המרכז הפעיל של המוח שלנו. זה יכול להוביל לצמיחה ולרגיעה, שיכוך של עצבים ופחד, והבאת הנחתה כללית לאורך הזמן.

הקשר בין הצחוק למגדלה

למרות שזה נשמע קצת מוזר, צחוק עשוי להיות לטובת המיגדלה. עפ"י מחקרים, צחוק עשוי להשפיע על רמת הפרולקטין בגוף, הורמון שהוא אחד החשובים ביותר במגדלה ובהפעלת פעילות תאי המוח.

צחוק מעודד את יצירת הפרולקטין בגוף, וכך משפר את הפעילות המוחית. בנוסף, הצחוק מופעל על ידי אזורים שונים במוח האנושי, בהם אזורים המטפלים ברגשות ובזיכרונות, כך שצחוק עשוי להיות גם עשוי לשפר את הזיכרון ולעזור לשמור עליו.

צחוק עשוי להשפיע על רמת הפרולקטין בגוף, הורמון החשוב ביותר במגדלה ובפעילות תאי המוח. הצחוק עשוי גם לשפר את הזיכרון ולעזור לשמור עליו, מה שעשוי להיות משמעותי לאנשים הסובלים מבעיות זיכרון או לכל מי שמעוניין להגדיל את פעילות תאי המוח והמיגדלה.

עוד כמה דברים טובים על צחוק:

  • מפרק מתחים – צחוק מפרק את המתחים והצפיות השונות שעלולות לגרום לאנשים להיות קשורים ומתקעים במחשבות שליליות.
  • משפר את המצב הרוח – כשאנחנו מצחקים, המוח שלנו מפיק אנדורפינים – הורמונים שמשפרים את המצב הרוח ומעלים את החשק ללמוד ולפעול.
  • מעודד יצירתיות – צחוק עשוי לפתוח את הדלת ליצירתיות והתחלות חדשות. זה מעודד אנשים להיות פתוחים לרעיונות חדשים ולחשוב מחוץ לקופסה.
  • משפר זיכרון – צחוק מפעיל את המוח ומשפר את הזיכרון. זה מסייע לזכור דברים ולהשתמש בהם בצורה חכמה יותר .ככל שאנחנו צוחקים יותר ומופעלים על ידי הצחוק, כך החשיבה שלנו יכולה להיות יותר חדה ויצירתית, וניתן לפגוע בבעיות נפשיות כמו דיכאון וסטרס בצורה חיובית.

 

לסיכום מה אגיד, בחיי ראיתי הרבה אנשים בריאים ולא שמחים ולעומתם אנשים לא בריאים ושמחים…הלוואי שנזכה להיות גם בריאים גם שמחים!

דילוג לתוכן