חתימה

עמי אנידג'ר

כוחו של חיוך

חשבתם כבר על משלוח מנות לפורים? תחשבו שוב, למה שלא תשלבו את הספר "בקרוב תהיה שמח", מקורי, חכם, ובול לתקופה הזאת!

להזמנה כנסו למעלה על "הספר"

 

חיוך הוא יכול להיות כלי חזק לשיפור המצב הנפשי שלנו. חיוך מוכר כסמל לאושר ולשמחה, אבל חיוך גם יכול להיות כלי להפחתת חרדה ולחיזוק התחושה שלנו שאנחנו מתמודדים עם הסיטואציות הקשות בחיים. בניגוד למה שאנו יכולים לחשוב, חיוך לא מבוצע רק כתגובה לסיטואציות של שמחה או התרגשות חיובית. חיוך יכול להיות גם תגובה רגועה ולכן יכול להיות כלי עזר חשוב במצבי חרדה ולחץ.

אז מה מחקרים אומרים על חיוך?

מחקרים רבים הוכיחו את ההשפעה החיובית של חיוך על המצב הנפשי שלנו. למשל, חיוך גורם להשפעות פיזיולוגיות חיוביות כמו ירידה בלחץ דם ומחזור הלב וגם מעודד יותר חשיבה חיובית ומיגור רגשות שליליים. מחקרים אחרים הראו כי חיוך יכול להשפיע על רמות הכאב. כלומר, חיוך מפעיל את אותם אזורי המוח שמעורבים בזיכרון, מפחית ייצור של הורמוני סטרס כמו הקורטיזול והאדרנלין המופעלים בזמן טראומה או חרדה.

היום זה כבר ידוע, שחיוך יכול להיות כלי חזק לשיפור המצב הנפשי שלנו. חיוך גם מוכר כסמל לאושר ולשמחה, אבל חיוך גם יכול להיות כלי להפחתת חרדה ולחיזוק התחושה שלנו שאנחנו מתמודדים עם הסיטואציות הקשות בחיים. בניגוד למה שאנו יכולים לחשוב, חיוך לא מבוצע רק כתגובה לסיטואציות של שמחה או התרגשות חיובית. חיוך יכול להיות גם תגובה רגועה ולכן יכול להיות כלי עזר חשוב במצבי חרדה ולחץ.

במחקר שנעשה על ידי פרופסור רוברט זיינה המייסד של מכון החיוך הבינלאומי. זיינה בחן את ההשפעה של חיוך על הפעילות המוחית והפיזיולוגית של האדם. המחקר כלל קבוצת של משתתפים שנדרשו לצפות בווידאו של סצנות מצחיקות ולחייך במשך 20 דקות. תוצאות המחקר הצביעו על כך שהחיוך גרם להפחתת רמות הסטרס והחרדה וגם להגברת הרמות של ההרפיה והרגוע של הגוף.

אז אם אתם עוברים תקופה לחוצה, מזגו לכם כוס יין, ושימו לכם איזה סרט קומדיה טוב, ואם זה לא מספיק תזמינו כמה חברים אליכם הביתה לסדנת צחוק או בכלל אפשר בכלל, להתלבש סביר ולצאת למופע סטנדאפ. כי המוח יכול לעשות באותו רגע רק דבר אחד…אז במקום לחפור בדאגות תנו לו לצחוק.

עמי אנידג'ר

 

דילוג לתוכן