חתימה

עמי אנידג'ר

צחוק כדי להתאהב כשאת רווקה או כשיש לך משפחה.

חשבתם כבר על משלוח מנות לפורים? תחשבו שוב, למה שלא תשלבו את הספר "בקרוב תהיה שמח", מקורי, חכם, ובול לתקופה הזאת!

להזמנה כנסו למעלה על "הספר"

בס"ד

צחוק אמיתי עוצמתי ומשחרר, יכול לגרום לאחרים להתאהב בך, כן כן, ממש להתאהב. למה? כי בצחוק פרוע נוצר קסם. קסם שבו אפשר לראות את הנשמה שעומדת מולך ללא כל הקליפות שלה. כל החומות והמגננות שבנינו במהלך חיינו, מתנפצות לאלפי רסיסים, ולפתע ניתן לראות את האדם שעומד מולנו, באור אחר חדש ומפתיע- לפתע הוא נשקף למול עינינו כמו ילד קטן.

זה כמו הרגע הזה שאתה צופה בשחקן מבריק מרגש ומטלטל, שהמשחק שלו נותן לך בוקס לבטן הרכה. ברגע שאתה כצופה, מרגיש שהצלחת להציץ לתוך הנשמה של השחקן, הפשוטה החשופה, הנקייה והשברירית – אתה מרגיש שהתאהבת בשחקן. זה לא משנה גם אם הוא שיחק דמות אכזרית, או דמות חיננית, ברגע שאתה מבחין באמת, אתה מתאהב, והצחוק הוא אמת. בעולם שבו כמעט הכל עשוי מזויף ומפולטר, הצחוק של האדם שעומד מולך יכול לחשוף על האישיות שלו המון, ברגע אחד נגלים למול עינינו המון צבעים שמעולם לא נחשפנו אליהם באותו אדם, וזה כובש. לא משנה אם זה בגיבוש בעבודה שלך, עם החברים הכי טובים שלך או אפילו עם המשפחה שלך.

אם ישאלו אותי מה היו הרגעים הכי בלתי נשכחים בחיים שלי הצחוק היה שם, כי צחוק מופרע חסר גבולות משדרג כל חוויה שלא תהיה, וגורם לה להיחקק בגוף.

יש לי בת דודה שכבר במשך 30 שנים תמימות אני יודעת שכל מפגש איתה נגמר בצחוק שמפרק את כל הגוף, ערב אחד נסענו יחד לאירוע משפחתי, זה היה עוד בתקופת הקורונה שהישראלים כבר מאסו בה, בדרך חזרה הביתה היא החליטה לעשות שיחת וידאו לבת הדודה השלישית שלנו שכבר במשך 30 שנים ה"קורבן" הקלאסי של שתינו. היא חיה בארה"ב, שבה המגיפה עוד השתוללה, בדיוק בזמן שעשתה טיפול לייזר ללקוחה שלה, ועל פניה היתה מסיכת פלסטיק ענקית ושקופה ומתחתיה עוד מסיכת פלסטיק ליתר ביטחון יחד איתן היא כבר נראתה חצי אפויה, חצי תלושה מהחיים. בת הדודה שחיה בארה"ב שאלה את זו שישבה איתי ברכב מה שלום בעלה, ובת הדודה שישבה איתי ברכב, ענתה לה "איזה בעלי"? מה את לא יודעת שהתגרשתי? בת הדודה מארה"ב ענתה לה שקרנית! מתי התגרשת? לאחר דין ודברים ששתיהן לא שומעות טוב אחת את השנייה ולאחר 10 פעמים שהיא מסבירה לה שהיא גרושה כבר כמה חודשים אבל בת הדודה מארה"ב ספק לא שמעה בסיוע האינטרנט הקלוקל, ספק לא מאמינה, זו שאיתי באוטו התעצבנה והחליטה להסתלבט עליה שהוא בעצם נפטר! והיא כרגע אלמנה שצריכה עזרה כלכלית, כדי לקבור את הגופה שלו בארץ. ושאלה אותה האם היא בתור בת דודה טובה יכולה לשלוח לה 5000 דולר לקבורה., אבל את זה היא שמעה מצוין. בת הדודה מארה"ב תוך כדי שעושה טיפול לייזר בבחורה ששוכבת עירומה לגמרי על מיטת הטיפולים , מנסה לדובב ללקוחה שלה שעכשיו שמעה שבן משפחה מת מהקורונה ושעכשיו היא חייבת כסף לקבורה הכל בשפה האנגלית שלה עם מבטא של קריית ים, עכשיו תוך כדי שאנחנו מנסות לברר אם היא רצינית, אם היא כרגע על סמים קשים, או אם היא מסתלבטת עלינו בחזרה אנחנו קולטות שהיא רצינית לגמרי, היא התחילה לבכות ולהיכנס להיסטריה. ומשהו בקליטת האינטרנט, או חיישני ההישרדות של בת הדודה שחיה בחו"ל לא פעלו כמו שצריך, והיא פספסה את הדבר הברור כ"כ שאנחנו בעצם צוחקות עליה תוך כדי שהיא בהיסטריה, מרימה את המסכות הענקיות והשקופות מפניה, בוכה ללקוחה שבן משפחה מת, הוא פשוט מת מהקורונה .בת הדודה שלי ואני ברכב, הרגשנו שבעוד רגע אנחנו בעצמנו צריכות סיוע בקבורה של שתינו, הרגשתי שעוד שניה אחת של צחוק כזה הנשמה בורחת לי מהגוף, פשוט ככה, לא יכולנו לעצור את הצחוק! פשוט לא יכולנו, וגם בבוקר שלמחרת לא הצלחנו לתפקד, הרגשנו שהיום שלנו גמור! לא יכולות לתפקד! מתות! עכשיו שתי בנות הדודות שלי תמיד היו בלב שלי אבל החוויה הזו גרמה לי להתאהב בהן עוד יותר, אחת על זה שהצחיקה אותי כ"כ, והשנייה על זה שמילאה את תפקיד הקורבן בצורה כ"כ מושלמת ומטורפת, גם אם היו מנסים לכתוב את הסצנה הזו שקרתה במציאות היו אומרים שזה לא אמין. זו חוויה שלא משנה מה יקרה בחיים, אני מבטיחה לכם שאני לא אשכח אותה, זה שבר כל שיא של הגיון וטמטום בו זמנית. והדבר הזה כבר מוכח במחקרים -הצחוק מחזק את הקשר בין בני האדם.

צחוק עוצמתי כ"כ המלווה בדמעות יכול בשבריר של שניה להפוך לבכי של כאב, בכי של פורקן. הצחוק פותח את כל הצ'קרות, וגורם לניקיון כללי של הגוף. בגלל החוויה העוצמתית כ"כ בהופעות שלנו -ישנה תחושה בסוף ההופעה שאנחנו והקהל הפכנו למשפחה , הנשמות שלנו התחברו, וכעת אנחנו אחד. אנחנו התאהבנו בהם והם התאהבו בנו , יש לנו כעת חוויה חד פעמית משותפת איתם, שאף אחד אחר לא יצליח להבין!

אני מאחלת לכולכם שהצחוק תמיד יחבר בינכם… ואם המצב קשה או הזוגיות במשבר אשמח להגיע לשמח את הבית, את הרווקה לפני החתונה, פשוט אבוא וארים לה סדנת צחוק במסיבת הרווקות שהיא תשכח מהשמלה, האורחים, והחתן ה… כי אם מסיבת רווקות מצחיקה,  אז החתונה  תהיה שמחה והחיים אינשאללה.

שנצחק תמיד ביחד ולא לבד.

בתאל אנידג'ר – צחוק מנצח.

 

דילוג לתוכן