חתימה

עמי אנידג'ר

צחוק מנצח בגיוס עובדים

חשבתם כבר על משלוח מנות לפורים? תחשבו שוב, למה שלא תשלבו את הספר "בקרוב תהיה שמח", מקורי, חכם, ובול לתקופה הזאת!

להזמנה כנסו למעלה על "הספר"

טוב אז הסיפור שלי בכלל התחיל הפוך, אני הגעתי לחברות הייטק בכלל כסטנדאפיסט שבסה"כ רצה להתפרנס, מה שלא ידעתי שבדרך שלי להפקיד את הצ'קים של הסטארטאפים בבנק קרה דבר גדול יותר…

כן, זה כבר מעל 12 שנים כשאני מסתובב בין משרדי ממשלה, חברות הייטק, ומנסה לטלטל אותם רגע מקו המחשבה, ממסך המחשב מכרטיס ה"תן ביס" ולתת להם קצת ראליף – הפסקה ממנגנון האוטומטי שהם רגילים אליו. אני בוגר "ניסן נתיב" אז באתי מעולם התיאטרון – שם פגשתי את מולייר הוא היה כמה שנים מעלי (400 שנה) וממנו למדתי שכשקהל צוחק, זה בדיוק הזמן להכניס לו ערך. 

עברו כמה שנים עד שצללתי פנימה למחקרים מכל העולם, טוב הגזמתי לא כל העולם – ארה"ב ואירופה, שבזמנם הפרטי או מעודף חיים ערכו מחקרים על הומור במקום העבודה, ומאז אני מבין שלבדיחה יש הרבה יותר כוח מסתם לספר אותה. אז לפי מחקרים וסקרים לאורך ה50 שנה האחרונות מנכ"לי חברות, HR הבינו שמה שטוב לאירופאים טוב גם לישראלים:

כאשר בחברה שברשותם הם הצליחו ליצור סביבת של חיי רווחה העובדים שרדו יותר במקום העבודה אבל זה רק ההתחלה, בשנים האחרונות יש מחלקות שלמות העוסקות בתרבות ארגונית של הומור במקום העבודה והשאלה למה בכלל להכניס הומור למקום עבודה רציני כמו "מיקרוסופט", "גוגל", "WIX" והתשובה במחקרים – לדוגמה לקחו כ 750 מנכלים וגילו שלפחות 98% מהם חשפו שבגיוס עובדים הם מעדיפים מועמדים בעלי חוש הומור…ואם זה לא מספיק אז מעל ל80 אחוז מהנכלים ציינו שהעובדים בעלי חוש הומור הם העובדים היותר טובים במשרד….

אז מה הופך את הצחוק למוצר מנצח אפילו בגיוס עובדים? שאלה טובה, כאשר העובד הפוטנציאלי שנמצא מולך יודע לצחוק יש סיכוי גדול שהוא גם יודע לצחוק על עצמו, שזה אומר שהוא לא וקח את עצמו ברצינות מידי ולדבר הזה יש השלכות מרחיקות ביחסי הגומלין במשרד, עודף רצינות עלולה לגרום להסתגרות בעמדה של העובד, ברעיון שלו שמגדיר אותו כעובד טוב ואז במפגש שלו מול עובד אחר או רעיון אחר הוא יכול לכעוס, להיות מתוסכל ולראות את הדעה הרצינית שלו מתנפצת מולו כמו הוא לא שווה, העובד עם היכולת של הומור כנראה יצחק על הבוס או על עצמו בזמן הפסקת הקפה וידפדף את האירוע הלאה ויחשוב על הרעיון הבא שלו. כלומר, הוא גמיש יותר רגשית, שמשפיע מיד על השכל, על הדמיון בדרך להמצאה הבאה. 

יתרה מכך, עובד המסתובב המסדרונות החברה עם פנים רציניות או באנגלית (PARSTOF TAHAT) ישדר החוצה את התדר הזה לשאר העובדים, ואז יש 2 אופציות. אחת שירצו להתרחק ממנו כי מי רוצה להיות ליד אחד כזה שעה שעה יום יום שנים אופציה שניה שמה שמשדר זה מה שיקבל והסכנה שזה מדבק, לאחר זמן ייתכן שגם העובדים בסביבתו יהפכו להיות כמוהו עפ"י חוק הטבע – דומה מושך דומה. לכן אם אתה מנכל חכם שווה, לבדוק זאת מול העובד הפוטנציאלי היושב למולך, אחרת עם כל הכבוד למשכורת עם בונוסים, עובד הכי מתוגמל לא ישרוד לאורך זמן עם קולגות שאי אפשר לצחוק איתם. ואם תרצה שהמשרד שלך יהיה מנצח במכירות, מנצח בקריאייטיב, ואפילו על רווחיות החברה הצעה שלי… תעבור למאמר הבא!

דילוג לתוכן