יש לתרגל מדיטציה מדי יום. לא חשוב אם טוב או רע לי. זה מפגש שלי עם עצמי וזה המתכון שלי לחיים טובים יותר וליום שמח יותר. אם אני מתחיל את היום שלי יותר מכוונן וממוקד, התגובות והפעולות שלי יהיו מדויקות יותר. זה לא אומר שהיום לא יביא עמו אתגרים, אבל אני אתנהל אחרת מולם.

  • מצאו מדי יום כ-10 דקות עד שעה, רצוי בחדר סגור ללא רעשים.
  • שבו בישיבה מזרחית על כרית כדי למנוע כאבי רגליים, רצוי לא להישען על הקיר (אלא אם כן יש כאבי גב או אם ממש כואב).
  • התחלו לנשום.
  • תנו לנשימה לעבור דרך האף (כניסה ויציאה), אל תעזרו לה.
  • התבוננו בנשימה: איך נכנס אוויר, איך יוצא. ברגעים אלו יתרוצצו מחשבות, אולי תחושו אי נוחות בגוף. אל תתנגדו, חזרו להתבונן בנשימה.
  • לאחר כמה דקות שהצלחתם להסתנכרן עם הנשימה, התבוננו על כל הגוף, החל מקודקוד הראש, פנים, צוואר, גב, בטן, עד לאצבעות הרגליים.
  • אם תחושו במקום מסוים הרגשה כואבת או נעימה, נסו רק להתבונן עליה, לא להזדהות איתה, לא להתנגד לה.
  • המשיכו להתבונן בחלקי הגוף (לא להתעכב על נקודה ספציפית הרבה זמן).
  • בכל מצב של מחשבה או כאב אפשר לחזור להתבונן בנשימה.

* חזרו על התרגול מדי יום. אט-אט תתחילו לסגל לעצמכם מקום וזמן. הזמנים הקבועים עוזרים מאוד בהמשך התרגול, וחשוב בפעמים הראשונות להצטייד בסבלנות.