חתימה

עמי אנידג'ר

בדרך אל האושר… (שלי)

חשבתם כבר על משלוח מנות לפורים? תחשבו שוב, למה שלא תשלבו את הספר "בקרוב תהיה שמח", מקורי, חכם, ובול לתקופה הזאת!

להזמנה כנסו למעלה על "הספר"

זהו החלטתי, מעכשיו אני יוצא לעולם עם רשימה מדויקת לחיים שלי, רשימה שבה אציין מה אני רוצה מעצמי, למה באתי לפה ואיך אהפוך עצמי  לשמח ומאושר, כי כמו שלימדוני חכמים ממני, "אין דבר העומד בפני הרצון".  מה לא?

ובכן, גברותי ורבותי ואלוהי שבשמיים, להלן הרשימה שתהפוך אותי למאושר ושמח.

(please, לא רוצה יותר. מבטיח שאח"כ כבר לא אבקש כלום רק את זה):

  • בשנה הקרובה סוף סוף אמצא עבודה עם משכורת כבדה.
  • בשנה הקרובה אפגוש את אשת חיי שתהיה  אם ילדי.
  • אקנה לעצמי דירת צעירים (שיהיה לאישה נוח עם שלושת הילדים).
  • אקנה גם מכונית קטנה וחסכונית, כי נמאס לי מתחבורה ציבורית.
  • אלך מדי פעם לפסיכולוג או גרפולוג או פרוקטולוג, (או סתם לאיזה סדנת צחוק..בשביל הצחוק) למה? שלא תהיה טעות כי העיקר הבריאות!!

ואז, אחרי שאצליח למלא את רשימת רצונותיי, סוף סוף בזכות השם יתברך וכל הצדיקים,

אהיה שמייח  ו מ א ו ש ר!

כן, זה אולי נשמע לכם קצת מגוחך, אבל באמת האמנתי בזה, וזה היה לא מזמן, שאם אמלא את רשימת שאיפותיי ולוא דווקא ב"צעצועים" שרוצה שיהיו לי,  אלא גם ברמה ההישגית של מעמד, מקום עבודה וכו', רק אז אהיה מאושר כי הנה הגשמתי את עצמי!

אבל מה באמת יעשה אותי מאושר? האם הבית שאקנה? או אולי זו תהיה האישה שתבוא ותיתן לי את כרטיס הכניסה לאושר האין סופי?  יש משפט שאומר "ניסיון העושר קשה מניסיון העוני". כן, גם אני לא הבנתי אותו בהתחלה (וגם היום לא), משמעו שלעיתים בחיים לעשיר יש "ניסיון" גדול יותר מעני, למה? כי אם הוא נופל חס וחלילה אז הכאפה שהוא יקבל תהיה גדולה וכואבת מזה שאין לא כבר מה להפסיד… וככל שיש לך יותר, יש  לך סיכוי ליהנות יותר! אבל בשנייה אחת של "היפכה" גם יכול לסבול הרבה יותר!

טוב, נראה שבאתי לדכא אתכם? אבל להפך, תוך כדי כתיבה אני מבין שרשימת האושר והשמחה שלי שווה לכלום בעצם, כי האושר והשמחה לא תלויים בדבר!  השמחה האמיתית היא מעל כל רצון או מטרה חומרית.

לא מזמן שמעתי על אלופה בעלת מדלית זהב שסיפרה שכ"כ הרבה שנים התאמנה לאולימפיאדה ושנייה, ואחרי שזכתה במדליה נפלה עלייה באסה, "יופי, השגתי את המטרה שהצבתי לעצמי, ומה עכשיו??" וזה בדיוק ככה, לא משנה מה נציב לעצמנו, ברגע שנשיג אותו כבר נרצה משהו אחר, כי הדבר היחידי שיכול לגרום לנו לשמחה ולצחוק (מלבד מופע סטאנד אפ או סדנת צחוק) זאת אותה שמחת הלב, ככה סתם ללא סיבה בתחפושת של כסף או מעמד!

לסיכומה של חפירה רק אומר: שלשמחה הפנימית שלנו אין צורך בשום דבר. היא שם, והיא תמיד הייתה מיום שנולדנו. זה רק אנחנו עם כל מיני רשימות שהמצאנו,שהגדרנו לעצמנו, והן אלה שגרמו לנו להסתתר, כי אם יש לי את עצמי באמת אז כבר כלום לא באמת חסר לי .

איזו הקלה. אני לא רוצה דבר?!  רוצה רק להיות שמח ומאושר ללא תלות בדבר!!!

טוב, בסדר, אם אפשר אז רק אוטו קטן… 🙂

 

צוחקים בסדנאות צחוק

למידע נוסף על סדנת צחוק היכנסו>>

דילוג לתוכן