חתימה

עמי אנידג'ר

שמחה למרות החיים ולא בגלל

חשבתם כבר על משלוח מנות לפורים? תחשבו שוב, למה שלא תשלבו את הספר "בקרוב תהיה שמח", מקורי, חכם, ובול לתקופה הזאת!

להזמנה כנסו למעלה על "הספר"

עמי אנידג'ר סדנת צחוק על שמחה והחייםהנה אולי פעם ראשונה שאני ממש שמח, שמח בחלקי, יותר מודה. פחות מתלונן, יש משהו בחודש הזה שעשה לי את זה, אחרי תקופה ארוכה שאני לא מבין, לא מצליח ממש ליישם מה שנאמר לי, פתאום בא לו החודש הזה וממש מתנה אותי לשמחה שלא תלויה בדבר.

זה התחיל ממשפט שימימה זצ"ל אמרה בעבר: "המחליט לשמוח ישמח", מדובר פה ממש בשמחה אבל… דרך עשייה, עשייה שמביאה לשמחה אפשר סתם לרקוד, אפשר לכתוב, פשוט לכתוב את זה המאמר, על איך אני מרגיש, זה ממש כמו שיחה אצל הפסיכלוג,  הרי מה קורה שהולכים לפסיכולוג?, אנחנו מדברים והוא מקשיב, תוך כדי שאנחנו מדברים אליו מתבהר לנו מה עלינו לעשות ואז שמחה ואז הקלה גדולה, נכון זה עולה לנו 400 ₪ אבל איזה תחושת שמחה יש אחרי, גם רבי נחמן מתייחס לעניין הדיבור, כשבנאדם מדבר אל השם תוך כדי השאלות שהוא שואל את השם, לרוב, מתגלות התשובות .  טוב, אם זה כבד לכתוב מאמר או לדבר אל השם אז שימו לכם מוסיקה טובה או תלכו לסרט טוב, או חפשו לכם איזה סדנת צחוק עם החברים שלכם שתשחרר אתכם קצת מעצמכם.

אם כבר מדברים דברי מהות, נתקלתי לא מזמן בפרשה המדברת על קורח, איש עשיר בצורה לא נתפסת שיש לו הכל, כ"כ עשיר שאפשר להשתגע, והוא שאמור לעורר בכולם קנאה על הצלחתו וממונו, הוא שכאמור כל כך הרבה הון יש לו אך שמחה אין לו ותמיד רוצה יותר, כל הזמן יותר, השם יתברך נתן לו ים של הון אבל לקורח זה לא עושה את זה והוא רוצה להיות אלוהים.

איך זה קשור אלינו???

אותי עניין קורח מחזיר לקרקע, אז אשיג מה שחולם , אמלא את כל שאיפותיי, אהיה השחקן הכי מפורסם ועובד בארץ!!! ואז מה?? זה מה שיקנה לי שמחה??, בוא נראה אותי דווקא עכשיו, דווקא שאין הרבה, פתאום מקבל ומבין שיש לי בעצם הכל, כי אם מחליט לשמוח אז יכול לקום ופשוט לרקוד, אם באמת רוצה סדר בחיי, כלומר, שהכל יהי פיקס כמו שציירתי ודמיינתי שיהיה, אז לפחות לא בדרישה, לא בכוח, אלא בשמחה. וברוך השם קרה החודש כמו נס, כי בחודש שכל כולו התחברות לשמחה, (ראש השנה ובעיקר חג הסוכות), שמחתי למרות המציאות, למרות מה שחושב שיש לי, ובעיקר שאין לי, וב"ה שדרגתי את עצמי, כי בזה החודש בזאת ההבנה, בזה המאמר, השתפרתי כבר בהדרכת סדנאות הצחוק שלי, כי למדתי עוד דבר חדש שאוכל להעביר ללקוחות, מעכשיו מלמד איך אפשר לצחוק למרות המציאות, כן, זאת מתנה גדולה בשבילי, ואותה כ"כ שמח לתת כי כשנותן מרגיש סיפוק מרגיש בול על מקומי, זכיתי, איזו שמחה גדולה.

שרק נשמח ונשמח!!!!!!

דילוג לתוכן